Play Of Meanings

Anton, Katya and Oleg Mavromatti are playing Tic-Tac-Toe with razor blades, on their backs, until “ the argument conquers the mind”. Photo: © the artist. Courtesy the artists
Featured in

Anton, Katya and Oleg Mavromatti играят морски шах върху гърбовете си с бръснарски ножчета до „пълна победа на аргументите над разума”

"Ударен период, правихме нещата така, че да бъдат чути, без пестене. Общото желание бе да изтръгнем зрителя от зоната на комфорт и равнодушие, с изразни средства нелесни за възприемане, плашещи, смущаващи, но пък доволно разяснени и информативно достъпни. Целта беше да раздвижим пластовете, да ангажираме въпросния зрител, дори на физиологично ниво, ако не на мисловно, по експериментално-научни, по утопично-метафизични, по актуални въпроси от деня. За нас беше важно концептуалното съдържание и идейна подплътеност да са водещи, провокацията не е била самоцел. Бих откроил пърформънса „Европейски език“, визуализиращ мнението ни за промените и ситуацията в страната през 2007-ма, биоарт проекта „Пигмалион“, заради комбинирането на различни средства и медии, акцията „Учредяване на Национално движение Ултрафутуро“, в която контрирахме националистическата реторика, интерактивния пърформънс „Робориада“ с интерпретацията си на трансхуманистичната философия." A.T

Photo: © the artist. Courtesy the artists Encaptured artists: Katya Damyanova, Anton Terziev. On the left: Ventzislav Zankov

Пърформънсът на група Ultrafuturo"Игра на смисли" се случва в дискусионен клуб "На Тясно", Хамбара (2004-2008), 22.12.2005

"Съмненията за живост изискват от болката при рязането, дупченето на собствената плът да потвърди наличието на живот, реакция на акцията. Реакция не само вътрешна, психосоматична, но и като артистичен жест, насочен към оживяване на зрителя свидетел през шока от непосредствено видяното. /Знаците на капитализма като белези – тялото като обект - отчужденото тяло и бръснарските ножчета на група „Ултрафутуро” - „Игра на смисли” в дискусионен клуб „На тясно” - перфектността на новата система (на включване и изключване, 1 и 0, присъствие и отсъствие)" Венцислав Занков

Mисля че на тази точно презентация в Хамбара показах и слайдшоу със снимки на мои графити, адресирани към ученици и изпълнени върху училищни фасади. Най-популярен стана "Учителите лъжат" на стената на Софийска професионална гимназия „Княгиня Евдокия“, но от него нямам оцеляла документация. Директорите, логично, ги заличаваха бързо-бързо, преди да наближи 1 септември - датата на поредната нова учебна година. Акцията ми приключи преждевременно една вечер в двора на 12 СУ „Цар Иван Асен ІІ“, ж.к. Яворов, София, където се пребих с колелото в тъмното, като за пет шева на лицето в Пирогов. Този конкретно графит е от 150 ОУ „Цар Симеон Първи”, кв. Дружба 2, София:

Photo: © the artist

Photo: © the artist